Sibukkah Aku??????

Lama sungguh aku tak menjenguk blog ni, ramadhan hanya sekali aku ziarah, syawal langsung tak ziarah, zulkaedah pun dah hampir ke hujungnya. Kiranya 2 bulan aku tak jengah, agaknya kalau rumah tak dijenguk ntah macam mana bersawangnya rumah aku, tak dapat nak dibayang,sibukkah aku?

Ada banyak cerita yang nak aku kongsikan sepanjang syawal, tapi tuntutan rumah terbuka yang menjadi amalan warga kota membuatkan aku kepenatan. jangankan rumah di alam maya, rumahku di alam nyata juga kurang terurus. Alhamdulillah hubby banyak membantu dan tidak cerewet. Membantu di mana perlu.

Sepanjang hujung minggu dibulan syawal setiap minggu dipenuhkan dengan kunjungan rumah terbuka sahabat handai. Itu pun ada yang tak tertunai. Kepada yang menjemput tapi kami tak sampai maafkan kami. Menjadi amalan kami setiap kali berkungjung untuk 'bertapa' agak lama. Sebenarnya bukan itu yang dirancang tetapi itula yang Banyak sangat topik yang dibualkan. Sudahnya ada rumah yang tak sempat sampai.

Awal Oktober pula sibuk dengan training netball memandangkan team kami baru ditubuhkan untuk menyertai tournament yang dianjurkan oleh PUSPANITA. Setiap hari sesi latihan diadakan. Iya la, masing-masing dah lama tak turun padang. entah zaman bila last main. Yang mana terpaksa bawa askar, bawa askar. Mana taknya yang main semuanya mak-mak budak yang anak baru nak membesar. Kebanyakan kami juga tak ader maid, super mama. hehe. kelakar pula bila ingat-ingat balik.

Tounament pada 16 Oktober di Dungun, Perjalanan dan pertandingan yang penuh warna warni. Macam-macam sejarah tercipta. Apa yang penting semangat kesukanan dan kami semua enjoy walaupun tak menang. bukan kalah tapi tak menang. Apa bezanya yer? InsyaAllah lepas ni kami akan tingkatkan latihan untuk memastikan masing-masing mempunyai stamina.

Ahadnya kami mengikuti ceramah kesihatan wanita. Sempat lagi buat paps mear. Jauh tu dari Putrajaya buat papsmear di Kemaman. Apapun harap2 semua orang tak ada masalah. Sihat semua.Amin

Tapi dah habis bulan 10 pun bayak lagi yang tertangguh.....banyak lagi plan aku tak jadi....banyak lagi yang tak terurus....agh....Ya Allah....berikanlah aku kekuatan, ketabahan dan kebijaksanaan dalam tugas seharian. Permudahkanlah segala urusan...Amin...

No comments:

Post a Comment