Ketidakpedulian aku.....

Masa mula-mula aku nak launch blog ni aku ingat hal macam ni tak kan terjadi, aku akan istiqamah, tapi rupa-rupanya.... mmmm.... ia berlaku juga, blog aku sudah lama tidak aku pedulikan, dari sebelum puasa tahun lepas sampai dah nak puasa balik.....tidaaaaaaaaaaaaaakkkkkkkkkk....teruknya aku

blog ni mula aku tinggalkan bila hubby 'dipindahkan' nun jauh ke timur....inspirasi dah hilang...tapi tu la bila dah mula tidak peduli....mood nak ambil peduli semula sangat la lambat nak datang balik....ditambah dengan kesibukan (alasan semua tu) yang mendatang dan yang dicari lagi la susah nak menimbulkan semula kepedulian aku terhadap blog ni....

Post ni just nak mendapatkan aura semula je....so aku nak mulakan dengan apa ya......aaaaaa 5S la....sebab aku tengah menyibukkan diriku baik dipejabat mahupun dirumah dengan 5S, pelikkan manusia ni, maksud aku MUSLIM.....aku la tu dan juga semua saudaraku yang muslim, Islam dah ajar cantik dah, konsep dah bagus da....tapi orang lain yang terjemahkan apa yang Islam ajar, pastu kita ambil balik benda tu dan jadikan AMALAN.......

Aku sangat sangat setuju dengan konsep 5S ni sebab memang macam tu yang Islam nak pun, tapi  aksesori tambahan yang lebih-lebih untuk pensijilan ni la yang aku tak tahan, kat ofis la tu, kat rumah tak mengapa la sebab aku yang nak sijilkan sendiri untuk keselesaan aku dan semua ahli keluargaku,

Kat opis dah OK cuma tinggal S yang kelima tu je nak dikekalkan...yang lain tu bergantung keadaan...sebab dah pulun habis....tapi kat rumah...ahhh......banyaknya lagi nak buat S yang pertama tu....bila dah macam ni baru la aku teringat nikmatnya duduk di rumah yang comel macam dulu-dulu....2-3 langkah masuk dapur...2-3 langkah ke ruang tamu, dan begitulah juga langkah yang aku perlukan untuk ke setiap ruang.....bila la nak siap S pertama aku ni.....

Tapi apa pun semoga semuanya akan menaikkan semangat dan keefisienan aku untuk bekerja di pejabat dan bergembira dengan hubby dan anak-anak dirumah.....

Ya Allah....Engkau bantula kami untuk istiqamah sepertimana yang engkau perintahkan....AMIN.......



No comments:

Post a Comment