Baby Demam Lagi.....

........الحمدلله

Pagi ini wajdi tak demam lagi walaupun malam tadi dia tak makan ubat…….. dapat la aku ke pejabat seperti biasa……harap-harap demam wajdi tak datang semula……

Sudah 4 hari wajdi demam……… on and of ……. bagi ubat baik.....dah 6 jam demam balik..... dengan batuknya lagi....selsema pulak.....kesian pula tengok... serba salah aku dibuatnya........bila anak-anak tidak sihat, selalu terlintas difikiranku….”ada baiknya kalau aku menjadi suri rumah sepenuh masa”

Entahla sampai bila…… sudah lama aku dan suami berbincang……keputusannya masih sama…..…… kehidupan di kota besar ini tidak mengizinkan aku untuk berbuat demikian……segala-galanya berbayar…..dan bayaran yang diperlukan bukanlah sedikit……..kadang-kadang gaji yang masuk tak sempat pun aku melihatnya secara fizikal….sekadar singgah ke akaun aku sebelum pergi ke akaun orang lain…..begitulah selalunya……..Kesimpulannya aku perlu bekerja membantu suami untuk mengukuhkan ekonomi keluarga……

Tapi aku yakin Allah telah merancang segalanya dengan baik untuk kami sekeluarga…. Mungkin aku tidak sesuai menjadi suri sepenuh masa….makanya Allah mentakdirkan aku sebagai seorang pekerja dan suri rumah….mungkin aku tidak dapat berperanan dengan baik jika hanya bergelar suri rumah sepenuh masa…….ah, macam-macam kemungkinan yang boleh dipositifkan untuk menjadikan kita lebih bersyukur dengan nikmatNya….

Teringat aku kepada persoalan yang ditimbulkan dalam laman web ustaz Zaharudin
http://www.zaharuddin.net/content/view/581/95/

Apapun aku besyukur kerana mendapat seorang suami yang tidak banyak kerenah….menerima aku seadanya…..ringan tangan membantu menyelesaikan kerja rumah….Cuma kadang-kadang bila dia membantu aku rasa bersalah seolah-olah aku tidak menunaikan tanggungjawab sebagai seorang isteri…..

Abang, terima kasih atas segalanya…..

Ya Allah, berilah aku kekuatan untuk menunaikan segala tanggungjawab dan amanah sebagai hambaMu, isteri kepada suamiku dan ibu kepada anak-anakku….Amin

No comments:

Post a Comment