PESTA BUKU 2010

Semalam dengan keizinan bos dapatla aku dan kawan-kawan sepejabat ke pesta buku....mencari buku apa yang patut....seronok rasanya kerana tercapai hasrat untuk ke pesta buku....

kali terakhir aku ke pesta buku 2 tahun lepas....pergi weekend dengan suami dan anak-anak....tapi almaklumla....anak-anak mana larat dia nak berjalan....dengan ramai orang...sudahnya kita pun tak dapat cari apa yang kita nak...booth pun ala kadar je pergi...penat kat dukung anak....melayan anak....kalau tahun ni aku nak bawa sampai tiga orang di tambah pula dengan si wajdi yang masih baby memang aku tak sanggup....

Tahun ni kebetulan kementerian nak buat lawatan...so aku memang bertekad walau apapun aku nak pergi....alhamdulillah tercapai hasrat aku nak pergi KLIBF 2010.....tapi terkilan juga sebab tak dapat pergi semua hall .....tersangat la lapar dan penat....ada juga buku yang aku memang bercadang nak beli tak dapat beli....tapi Allah maha mengetahui....mesti ada sebab dia tak izinkan aku beli....yang penting aku habis baca semua yang aku beli.....dan tugas berat aku adalah untuk memastikan bahan bacaan anak-anak habis dibacakan untuk anak yang masih memerlukan aku untuk dibacakan kepadanya....


"buah tangan untuk anak-anak"


"buah tangan untuk mama dan abah"

"Ya Allah...kurniakanlah aku kekuatan dan kebijaksanaan dalam membacakan buku-buku ini untuk anak-anak aku, Amin"

No comments:

Post a Comment